Responsywne strony internetowe

responsywne strony internetowe

Responsywne strony internetowe obecnie są już standardem. W kwietniu 2015 roku Google ogłosił, że ocena zgodności stron internetowych z urządzeniami mobilnymi będzie przekładała się na wyniki wyszukiwania. Oznacza to, że strony wykonane w tej technologii są wyżej wyświetlane niż strony tradycyjne.

Co oznacza responsywność?

Responsywne strony internetowe są dosłownie czułe i wrażliwe (ang. responsive – czuły) na rozdzielczość urządzenia na jakim są oglądane. Ich wygląd i układ automatyczne dostosowuje się do rozmiaru okna urządzenia, na którym są wyświetlane np. do laptopów, smartfonów czy tabletów. Responsywne strony internetowe są uniwersalne – łatwo dopasowują się do potrzeb internautów. Responsywność oznacza także nowoczesną organizację elementów nawigacji strony internetowej. Dzięki temu jest ona czytelna i łatwa w obsłudze (wyświetla się bez zbędnych szczegółów i przewijania na boki).

Multiscreening a responsywność

Obecnie powszechnym zjawiskiem jest multiscreening, czyli korzystanie z tej samej witryny na różnych urządzeniach (komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach czy smartfonach). Dlatego responsywność jest tak bardzo istotna, aby nie tracić użytkowników (potencjalnych klientów) z powodu słabej nawigacji lub niepoprawnego wyświetlania strony.

Użyteczność a responsywność

Ważną cechą responsywnych stron internetowych jest ich użyteczność i funkcjonalność (ang. usability), czyli łatwość w obsłudze. Użyteczność jest głównym kryterium, według którego ocenia się i mierzy zadowolenie użytkownika z witryny. Jeśli internauta porusza się po naszej stronie www z przyjemnością i łatwością (intuicyjnie), to znaczy jest ona użyteczna i może liczyć na wysokie noty od użytkowników.

Czy Twoja strona jest responsywna?

Jeśli nie wiesz czy Twoja strona jest responsywna możesz sprawdzić to w prosty sposób. Wystarczy w tym celu użyć zwykłej przeglądarki internetowej (Firefox, Chrome, Opera itp.). Należy zmniejszyć okno naszej przeglądarki – jeśli strona sama dostosuje się do jego rozmiaru, to znaczy, że jest responsywna. W Internecie można znaleźć także automatyczne testery responsywności, gdzie po wpisaniu adresu strony www uzyskujemy jej podgląd w różnych wersjach. Należy jednak być ostrożnym podczas korzystania z takich narzędzi, ponieważ zazwyczaj udostępniają je agencje, które w ten sposób chcą pozyskać klientów.

Postaw na nowoczesność i zamów u nas responsywną stronę internetową!