Strona internetowa małego biznesu – 10 zasad tworzenia

#1 Nazwa domeny a strona internetowa małego biznesu

domena

Nazwa domeny powinna być prosta i łatwa do zapamiętania, jednocześnie kojarzyć się z Twoim biznesem, czyli nawiązywać do nazwy firmy czy też branży firmy.
Domena powinna być tak łatwa do zapamiętania, aby można ją komunikować w każdy możliwy sposób, na spotkaniu biznesowych, na szkoleniu, na konferencji, na spotkaniu ze znajomymi itp.
Domeny nie można tak sobie wybrać, ponieważ każda z nich ma przypisanego właściciela. Dlatego radzę, aby na początku tworzenia swojego biznesu dokonać wybory zakupu domeny.
Pamiętaj również, iż domena to jak adres naszego biznesu w sieci, dostęp do niego przechowuj w sposób należyty. Był sobie raz klient który powierzył zakup i administrowanie domeną innym ludziom. Po jakimś czasie współpraca zakończyła się, a on został bez dostępu do swojej domeny. Ta strona miała już wiele tysięcy czytelników. Nie wolno popełniać takich błędów. To grozi utratą całego dorobku pracy w internecie!

#2 Logo

Mówi się, że 1 obraz zastąpi 1 000 słów. To prawda. Logo to coś, co zamiast słów kojarzy nam się z daną firmą, marką, przedsięwzięciem. Charakter logo, kolory użyte w logo odzwierciedlają nasze zamierzenia, cele i charakter biznesowy.
Pamiętaj, że ludzie lepiej przyswajają obrazy niż tekst, dlatego jest to ważny element naszej wizualizacji w sieci internetowej i nie tylko.
Logo powinno zostać stworzone przez profesjonalnego grafiki tak, aby miało odpowiednią formę. Musi być wykonane techniką wektorową, aby móc je wykorzystać na wielu polach reklamowych.

#3 Nazwa firmy opis-logo-v2

Logo przedstawiające w sposób ekspresyjny charakter działalności dobrze abyś przyozdobił słowami kluczowymi określającymi, czym się konkretnie zajmujesz. To zdefiniuje obszar działania twojego biznesu.
Słowa użyte w definiowaniu twojego małego biznesu mogą dotyczyć twojej branży, twojej dziedziny życia, czy też inspirować innych. Mogą mieć za zadanie pokazać, czym się zajmujesz lub zaintrygować odbiorcę do bardziej wnikliwej lektury twojego przedsięwzięcia.

#4 Numer telefonu

Chyba nie muszę Ci mówić, że w obecnych czasach najpopularniejszym kanałem komunikacji jest telefon komórkowy. Łącza telefonii komórkowej zrewolucjonizowały nasze życie. Wymieniamy teraz błyskawicznie informacje miedzy sobą.
Nie pozwól, aby klient musiał szukać kontaktu do Ciebie. Daj w widocznym miejscu szybki kontakt do siebie. Możesz wyeksponować swój nr telefonu i/lub też pozwolić klientowi bezpośrednio ze strony www mógł zadzwonić do Ciebie. To najkrótsza droga do kontaktu.

#5 Przycisk typu CTA (Call to action)

Jest to specjalna metoda do zwracania uwagi odbiorcy na elementy, na których Ci zależy. Przyciski te jak sama nazwa mówi (z ang. nakłania do działania) służą do tego, aby odbiorca wykonał określone polecenie na stronie internetowej np. zadzwonił na nr telefonu, wysłał zapytanie ofertowe czy też pobrał e-booka.
Przyciski te zwykle przygotowane są w różnych wersjach graficznych po to, aby testować, które z tych wersji odnoszą największą skuteczność.
Pamiętaj jednak, aby z tym nie przesadzić. One mają się wyróżniać, natomiast nie mogą zdominować zawartości całej strony internetowej. Są też ważnym czynnikiem do monitorowania skuteczności Twojej witryny internetowej, między innymi dzięki ustawieniom konwersji.

nawigacja-strony-internetwoej-malego-biznesu

#6 Nawigacja

Jasna i zwięzłą nawigacja poprzez górne menu to teraz podstawa. Oczywiście należy ustalić strukturę strony, obszary, zasoby, które chcemy przedstawić na stronie internetowej małego biznesu i dokonać posortowania według głównych kategorii. Wtedy otrzymamy jasne i czytelne menu, które zadowoli naszego odbiorcę.
Buduj nawigację tak, aby to twój klient nie miał problemów w dotarciu do określonej informacji. Nie rozbudowuj głównej nawigacji bardzo szczegółowo. Statystycznie klient po 3 kliknięciach powinien dostać się do zamierzonej informacji.

#7 Adres miejsca na stronie internetowej

Ważnym elementem strony internetowej jest pokazanie użytkownikowi, w którym miejscu strony internetowej się znajduje. Użytkownik czasami zagłębia się w treść naszej strony internetowej, powinien w łatwy sposób przeglądać zarówno informacje ogólne, jaki i te bardzo szczegółowe.
Pamiętaj, czym łatwiejsza obsługa Twojej strony internetowej tym użytkownik będzie bardziej zadowolony z jej użytkowania, a tym samym będzie skłonny do skorzystania z twoich usług czy też produktów.

#8 Slider czyli pokaz graficzny

Content is King, ale bez obrazu traci koronę króla. Postaraj się za pomocą kliku obrazów przekazać najważniejsze rzeczy w twoim biznesie. Mogą to być najnowsze produkty, które sprzedajesz lub też ciekawe usługi. Strona internetowa małego biznesu musi zawierać element graficzny przykuwający uwagę czytelnika.

#9 Najważniejsze informacje o twoim biznesie

Jeszcze nad linia zagięcia strony z ang. Above the fold przedstaw informacje dotyczące danych kontaktowych do twojej firmy tj. kontakt mail-owy, kontakt telefoniczny. Jest to podstawowy, interaktywny element strony internetowej małego biznesu.

#10 Referencje i polecenia referencje-na-stronie-internetowej-malego-biznesu

Jest to istotna część budowania zaufania do swoich przyszłych klientów. Buduj referencje, zbieraj opinie, a następnie je prezentuj swoim potencjalnym klientom.

Chcesz przeczytać

Jaka to jest nowoczesna strona?

Ile kosztuje zrobienie strony?

 

Zainwestuj w nowoczesną stronę internetową i zamów ją u nas!