Dlaczego warto założyć sklep internetowy?

Klienci

Sklep internetowy to doskonały sposób na dotarcie do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów! Popularność zakupów online wciąż wzrasta, a internauci mają coraz większe wymagania. Cenią sobie wygodę kupowania w Sieci, niskie ceny i bogaty asortyment. Sklep ułatwi Ci skuteczne budowanie bazy klientów, których będziesz mógł nagradzać rabatami, kuponami promocyjnymi i możliwością udziału w programie lojalnościowym. E-sklep usprawni także komunikację z internautami – istotne jest to, by poznać ich preferencje konsumenckie, dokładnie opisać ofertę dostosowaną do profilu użytkowników.

Rynek zbytu

Internet można wykorzystać do rozszerzenia rynku zbytu. Dzięki różnorodnym narzędziom wirtualnej komunikacji możemy świadczyć usługi oraz sprzedawać towary bez konieczności spotkania się z klientem twarzą w twarz i bez ograniczeń czasowo-przestrzennych! Twój sklep internetowy będzie pracował 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. To ważny atut, ponieważ dzięki temu klient może zapomnieć o wszelkich ograniczeniach i dokonać zakupu w każdej chwili, z każdego miejsca w Polsce i na świecie.

Perspektywy rozwoju

Sklepy internetowe na polskim rynku mają przed sobą ogromne perspektywy rozwoju. Wynika to nie tylko z ogólnej globalizacji rynku i z dynamicznie rosnącej ilości użytkowników Internetu, ale także z wyrównywania różnic w dochodach między Polakami, a mieszkańcami Unii Europejskiej. Czynniki, które wpływają na rozwój tej branży to m.in.: upowszechnienie kart płatniczych, wzrost zaufania do transakcji online i kont internetowych oraz biegłość użytkowników w korzystaniu z zasobów Sieci. Świadomość możliwości zakupów online ugruntowała się w naszym społeczeństwie już dosyć mocno, dlatego przed branżą handlu internetowego stają coraz to nowsze wyzwania w zakresie rozbudowy i personalizacji oferty e-sklepów.

Niska cena

Koszty uruchomienia i prowadzenia sklepu internetowego są niskie w porównaniu z tradycyjnymi kanałami sprzedaży. E-sklep pozwala na znaczne obniżenie kosztów, ponieważ do prowadzenia wirtualnego sklepu, nie jest potrzebne obszerne biuro, wielkopowierzchniowe magazyny czy galerie. Personel również można zredukować do minimum, bowiem do wysokiej jakości obsługi klienta wystarczy tak naprawdę jedna osoba, zaopatrzona w komputer z dostępem do Internetu.

Konkurencyjność

Należy uświadomić sobie, że Twoja konkurencja już działa w Internecie i aktywnie pozyskuje tą drogą nowych klientów. Nie możesz pozostać w tyle! Sprzedawcy są świadomi potrzeb współczesnego konsumenta i wiedzą o tym, że Internet zmienia oblicze działalności handlowej. W dobie e-commerce podstawowym orężem w konkurencyjnej walce o klienta jest właśnie sklep internetowy.